۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۵۲۴۱۹۵
گفتاری از لیلا صالح آبادی، مشاور خانواده؛
ازدواج یکی ازمهم‌ترین تصمیمات تمام زندگی است اما این تصمیم مهم زمانی می‌تواند موفق و کامل باشد که اطلاعات و تجربه‌ها و دانسته‌ها و پختگی‌های ما هم در این خصوص کامل باشد، ما در انتخاب خانواده‌ای که درآن بدنیا آمده ایم هیچ گونه  اختیاری نداشته ایم، اما معمار خانواده آتی خود خواهیم بود که در آن زندگی خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۷۲۶۶

ضرورت‌ها  و دانستنی‌های ازدواج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ ازدواج یک نقطه عطف درزندگی انسان است و یکی از مهم‌ترین تصمیمات طول زندگی فرد است، با ازدواج خانواده تشکیل می‌شود و نظام خویشاوندی شکل می‌گیرد ونسل بقا می‌یابد.

ازدواج موفق پایه وبنیان عالی برای ایجاد خانواده‌ای شاد و مستحکم است. قدم اول درازدواج، آشنایی اولیه است، همچنین درانتخاب همسر ویژگی‌های شخصیتی که اهمیت بیشتری دارد شامل: صداقت، وفاداری وتعهد، حساسیت، خونگرمی، خلق وخو، ملایمت، صبروشکیبایی، متانت ووقار.

نظریات آشنایی شامل دونظریه همسان همسری و ناهمسان همسری است که هرچه شباهت‌ها وهمانندی‌ها بیشتر باشد دوطرف بیشترمیل به آشنایی با یکدیگر دارند درناهمسان همسری بیشتر به افرادی علاقمند می‌شویم که ما را کامل‌تر می کنند، اما درنهایت نظریه صافی ما را وادار به انتخاب می کند یعنی اینکه مردم برای آشنایی و نهایتا انتخاب همسر از صافی‌های پیچیده‌ای عبور می کنند که به تدریج دامنه‌ی انتخاب محدود‌تر شده وسرانجام به یک انتخاب می‌رسد.

 شش معیار کلی درازدواج دارای اهمیت است که ازهمه مهم‌تر معیار اول ازدواج می‌باشد که  زیربنای ساختمان ازدواج است که می‌تواند ازدواج را یا مستحکم نموده ویا اینکه اگر بین سه تا پنج اختلاف وتفاوت اساسی ازهمان ابتدا دراین معیار وجود داشته باشد می‌تواند درآینده سبب تهدیدات خطرناکی برای ازدواج باشد درواقع بنای ساختمان ازدواج راتضعیف می‌نمایدواگر درسایر معیار‌ها ازهمان ابتدااختلافات اساسی  وجود داشته باشد درآینده زمینه سازاختلافات زناشویی خواهد شد لذا بایستی این معیار‌ها درزمان آشنایی قبل ازازدواج  منجر به شناخت بیشتر وکامل تری شود. این معیار‌ها شامل:

شش معیارکلی ازدواج

هم کفوبودن
تیپ‌های روانشناختی
علمی وفرهنگی
مالی واقتصادی
سن: الف) سن شناسنامه‌ای ب) سن عقلی
زیبایی.


برخی از باور‌های غلط در ازدواج:

بعد از ازدواج می‌توانم همسرم را تغییر دهم.
برای ازدواج بایستی امکانات یک زندگی کامل فراهم باشد.
مهم این است که فرد ازدواج کند بقیه مسائل خود حل خواهد شد.
یک ازدواج هر چند نا موفق بهتر از مجرد ماندن است.
با ازدواج می‌توان اشخاص را تغییر داد.
برای یک ازدواج موفق عشق به تنهایی کافی است.
ازدواج می‌تواند راه حل بسیاری از مشکلات رفتاری افراد باشد.
ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه پدری است.
ازدواج می‌تواند باعث مسئولیت پذیری در فرد گردد.
به اصرار والدین و به خاطر فشار اطرافیانم ازدواج می‌کنم.
دوستی‌های قبل از ازدواج، لازمه یک ازدواج موفق است.

برچسب ها: قانون تسهیل ازدواج جوانان سن ازدواج ازدواج جوانان
ارسال نظر
آخرین اخبار